Jag har fått en trasig vara levererad

Hur går jag tillväga om jag fått en skadad vara?

Upptäcker du att en vara har fraktskador när du mottagit din order behöver detta anmälas snarast till vår kundtjänst via kontaktformuläret. För att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbt är det viktigt att du bifogar rätt information redan vid första kontakten. OBS! Om det är en hemleverans, be chauffören göra en anteckning om skadan innan du kvitterar leveransen.

Så här gör du

När du kontaktar vår kundtjänst ber vi dig att skicka med:

  • Bilder på skadan
  • Bilder på inner- och ytteremballage
  • Ordernummer

Denna information krävs för att vi ska kunna skapa en reklamation hos fraktbolaget och hjälper oss att lösa ditt ärende snabbare.

Vid en fraktskada behöver du spara emballaget, pallen (om leveransen skedde på en sådan) och fraktsedeln. Detta är nödvändigt för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt vid eventuell retur till oss.

OBS!

Skadan ska anmälas till transportören inom 7 arbetsdagar efter upptäckt. Därför är det viktigt att du hör av dig till Mekster så snart som möjligt.
Vi rekommenderar alltid att du kontrollerar din order direkt när du tar emot den, så att en eventuell skada kan anmälas i tid.

Vad händer efter att reklamationen är registrerad?

När reklamationen har registrerats mot fraktbolaget kan vi kostnadsfritt skicka ut en ny felfri produkt till dig. Om du inte önskar en ny leverans kan vi istället kreditera dig kostnaden för varan. I vissa fall kan vi behöva få tillbaka den skadade varan innan vi kan avsluta ärendet.