Batteriladdare

Korta sträckor med mycket start och stopp gör att ditt bilbatteri har svårt att ladda ordentligt. Adderar du då även innerbelysning, en mobilladdare i cigarettuttaget samt torkarblad som kör för fullt blir det än mer problematiskt för bilbatteriet att ladda. Känner du igen dig i beskrivningen ovan kan det vara smart att införskaffa en batteriladdare som hjälper dig att ladda bilbatteriet när det laddat ur. Här på mekster.se hittar du bilbatterier till riktigt bra priser från kända varumärken.

Loading...
Visa som Grid List

Items 1-12 of 26

Sida
per page
  • Namn
  • Pris
  • Populäritet
  • Mest visade
  • Leveranstid
I lager CTEK
CTEK MXS 5.0
-34% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK MXS 5.0

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1049 kr
690 kr
Du sparar: 359 kr
I lager CTEK
CTEK MXS 5.0 Polar Edition
-32% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK MXS 5.0 Polar Edition

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1249 kr
849 kr
Du sparar: 400 kr
I lager CTEK
CTEK XS 0.8
-44% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK XS 0.8

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
800 kr
445 kr
Du sparar: 355 kr
I lager CTEK
CTEK MXS 10 12V Batteriladdare
-6%

CTEK MXS 10 12V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1600 kr
1499 kr
Du sparar: 101 kr
I lager CTEK
CTEK MXS 7.0 12V Batteriladdare
-31% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK MXS 7.0 12V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1650 kr
1144 kr
Du sparar: 506 kr
I lager CTEK
CTEK Lithium XS 5.0 12V Batteriladdare
-19%

CTEK Lithium XS 5.0 12V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1345 kr
1095 kr
Du sparar: 250 kr
I lager CTEK
CTEK CT5 Time To Go 12V Batteriladdare
-26% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK CT5 Time To Go 12V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1195 kr
879 kr
Du sparar: 316 kr
I lager CTEK
CTEK MXS 3.8 12V Batteriladdare
-24% T.o.m. 30 nov Kampanj

CTEK MXS 3.8 12V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
859 kr
649 kr
Du sparar: 210 kr
I lager CTEK
CTEK XC 0.8 6V
-26%

CTEK XC 0.8 6V

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
800 kr
595 kr
Du sparar: 205 kr
I lager CTEK
CTEK MXT 14 24V Batteriladdare
-4%

CTEK MXT 14 24V Batteriladdare

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
2799 kr
2695 kr
Du sparar: 104 kr
I lager CTEK
CTEK MXTS 40 12/24V
-33%

CTEK MXTS 40 12/24V

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
8988 kr
5995 kr
Du sparar: 2993 kr
I lager CTEK
CTEK CT5 START/STOP
-15%

CTEK CT5 START/STOP

Lorem ipsum dolor sit amet.
5000kr
1059 kr
899 kr
Du sparar: 160 kr
Visa som Grid List

Items 1-12 of 26

Sida
per page
  • Namn
  • Pris
  • Populäritet
  • Mest visade
  • Leveranstid

Hjälp ditt urladdade batteri med en batteriladdare

batteriladdare

Korta sträckor med mycket start och stopp gör att din bil inte hinner ladda upp ditt bilbatteri ordentligt. Adderar du då även stolsvärme, eluppvärmd vindruta, innerbelysning, en mobilladdare i cigarettuttaget samt torkarblad som kör för fullt blir de än er problematiskt för bilbatteriet.

4 Viktiga anledningar att ha batteriladdare.

  • Det är en bra investering.
  • Det kan anses vid första tanken att det inte kan löna sig eller vara värt med en batteriladdare. Men om man kollar till den största orsaken till att svenska begär vägassistans så är faktiskt ett dåligt batteri som är orsaken. Om man då tänkt vara på väg att lämna barnen på dagis eller missar ett möte medans man väntar på en bärgare som i sin tur oftast inte heller är gratis så har man ganska snabbt tjänat in besväret med att inte köpa en laddare antigen som man har och koppla bort eller en som sitter i ens DEFA system ( DEFA842198 ) och laddar batteriet varje gång bilens kupeuttag används.

  • Minskar risken för ett tomt batteri som annars kanske inte orkar starta.
  • Att komma ut till bilen och inte få igång den är inte roligt alls speciellt inte om det är på vintern när detta är ännu vanligare då batteriets kapacitet minskar rejält. Vid ungefär -18°C har även ett nytt batteris möjlighet att leverera minskat med 40% från dess normala. Utöver detta så över batteriets motstånd när det är kallt och de flesta bilar inte ladda ett batteri mer än 60-80% av batteriets kapacitet under vintern. När det är riktigt kallt använder vi gärna alla värmande funktioner som finns i de flesta lägen när det behövs. Detta kombinerat med det ovannämnda plus korta körsträckor så att bilen hinner ladda alls gör att det blir vanligt att inte kunna starta bilen då startmotorn kräver riktigt mycket ström under startperioden.

  • Kör inte din elektronik på svag ström
  • Bilens Volt är 12, 12,7 för att vara exakt om batteriet är fulladdat. Om man väljer att köra runt med ett dåligt batteri som inte kan ge den volten till all den elektronik bilarna har idag riskerar man att köra de elektroniska komponenterna på dålig ström vilket kan skada dem i längden och orsaka dyra el-fel. Detta är än mer märkbart för bilar som står en del då generatorn har en starkare ström när bilen är igång.

  • Minska bränsleförbrukningen och de skadliga utsläppen
  • Det är kanske inte heller det man skulle tro om att ha ett fulladdat batteri varje gång man sitter i bilen men det minskar faktiskt bränsleförbrukning och de skadliga utsläppen på grund av att alla bilar har en generator som tar kraft från motorn för att skapa ström till ditt batteri. Denna energikonvertering är mindre effektiv än om du laddar i ett uttag då en generator under hög drift kan ta 5-10 Hästkrafter från din bil för att orka med alla andra elektriska funktioner.