Reklamation
Vad är en reklamation och hur skapar jag en?
En reklamation innebär att varan hade ett ursprungligt fel redan när du tog emot den. Felet behöver inte synas direkt, utan kan visa sig först efter en tid.
Vid en misstänkt reklamation skapar du enkelt ett ärende via vårt reklamationsformulär. Många av våra produkter omfattas dessutom av garanti – och alla våra varor har minst 2 års garanti.
När vi mottagit ditt reklamationsärende kontaktar vi leverantören för utredning. Du får återkoppling via mejl så snart vi har svar. Hanteringstiden kan ta upp till 30 dagar.
Inom vilken tid ska reklamationen göras?
Du har rätt att reklamera en vara i upp till 3 år efter köp. Det är viktigt att du kontaktar vår kundtjänst inom skälig tid från det att du upptäckt felet.
Att anmäla felet inom 2 månader från det att det upptäcktes anses alltid vara inom skälig tid.
Vad händer vid en godkänd reklamation?
Vid en godkänd reklamation ersätter vi dig kostnadsfritt. Antingen skickar vi ut en ny vara eller så krediterar vi beloppet för den reklamerade produkten.
Hur hanteras dina personuppgifter?
Vid en reklamation kan Mekster AB behöva dela en kopia av ditt kvitto med relevant leverantör för att ärendet ska kunna hanteras. Kvittot innehåller aldrig information om kreditkort eller andra bankuppgifter.