Du kanske också gillar:
Torkarblad/Vindrutetorkare Bosch Aerotwin A100S Flatblade - 2-pack
vad ärpr-nummer?
Vad är PR-nummer?
PR-nummer är identifikationsnummer som används för att identifiera dom exakta delarna i din bil. PR-nummer används på bilar från VAG-gruppen (VW, Audi, Skoda och Seat m.fl.) Varje PR-nummer representerar en reservdel till din bil. Vi skriver alltid ut PR-nummer på alla reservdelar som är berörda och på så sätt är det enkelt säkerställa att produkten passar korrekt.
Vart hittar jag mitt PR-nummer?
PR-numret hittar du oftast på en lapp som liknar ett kvitto fastklistrat i serviceboken. Om du inte hittar etiketten i din servicebok så kan du hitta det i hjulhuset där du hittar ditt reservhjul under bagagerumsmattan. PR-numret är en exakt benämning och består av 3 tecken.
Vart på lappen ska jag leta efter mitt PR-nummer?
Positionen på PR-nummer kan variera lite beroende på hur mycket utrustning en bil har. På bilden nedan kan du se den vanligaste positionen för att hitta dina PR-nummer för bromsarna.
Om PR-numret finns på lappen, betyder det då att det reservdelen passar?
Ja, det stämmer! Om du ser ett PR-nummer på vår produktsida som du också hittar på din etikett med PR-nummer så passar delen till din bil, oavsett vart på etiketten du hittar PR-numret. Detta beror på att varje PR-nummer representerar en typ av reservdel på din bil. Därav spelar det ingen roll vart på lappen PR-numret hittas.
I lager,
Om leveransen för denna produkt
Varan finns på ett av våra lager och beräknas levereras till dig
Prishistorik
- Platt torkarblad
- Förmonterad originaladapter (skräddarsydd adapter för din bil)
- Design enligt originalutrustning
- Utmärkt torkningsförmåga
- Enkel montering
- Håller i alla väder
- Lång livslängd
- Tyst
- Prestanda vid körning i hög hastighet
Beskrivning om serien Bosch Aerotwin
Bosch Aerotwin var banbrytande som det första länkfria torkarbladet på marknaden. Sedan dess har många försökt efterapa originalet, men Aerotwin står sig fortfarande grundmurad som det mest effektiva länkfria torkarbladet så vitt vi känner till.
Torkarbladet är konstruerat med två spända fjäderskenor i Evodium istället för traditionella ”leder” d.v.s. länkar, byglar och metallarmar. Detta gör att du får ett jämnt tryck över hela torkarbladet. Inte nog med det, torkarbladet påverkas minimalt av sö och is då det inte finns några leder mellan fäste och själva torkarbladet.
Det gör ingen förvånad att Bosch Aerotwin kommit att blivit originalutrustningen på många nyare bilar. Den asymmetriska formen bidrar dels till ett reducerat vindbrus men framförallt att torkarbladet pressas mot rutan med ett stadigt tryck för maximal kontakt med vindrutan. Gummit på torkarbladen är tvåkomponentsgummi av riktigt hög kvalitet behandlade med en grafitbeläggning som ger gummit en längre livslängd och bidrar till att torkarbladen glider jämnt och ljudlöst över vindrutan utan att hacka sig fram. Gummit har en slät textur vilket leder till att is och snömodd har extremt svårt att frysa fast.
AeroTwin har många gånger blivit hyllade för hur torkarbladen hanterar och rengör vindrutan på djupet i svåra förhållanden med snöslask, mörker och kraftigt regn. Aerotwin är enligt många än så länge oslagbart som torkarblad i vinterförhållanden, men glöm inte att Aerotwin fungerar precis lika bra på sommaren som på vintern. Aerotwin är även 2017-års vinnare i Auto Express-torkarbladstest.
Bladet fästs superenkelt på torkararmen med det tillhörande Qick-Clip fästet som också möjliggör att äldre bilar med traditionella torkarblad kan använda dessa modernare blad.